Sähköinen asiointi
Vieremän kunnalle lähetettäviä lomakkeita on kahta erilaista. Toiset lomakkeet ovat täytettäviä PDF-lomakkeita, toiset lomakkeet voi lähettää kuntaan sähköisesti suomiviestit.fi - verkkopalvelun kautta. Osa suomiviestit-fi - lomakkeista vaatii vahvan tunnistautumisen (mobiilivarmenne, verkkopankkitunnukset).
PDF-lomakkeet
PDF-Lomakkeiden käyttöönotto edellyttää, että koneeseesi on asennettu Acrobat Reader-ohjelma. Jos PDF-lomakkeet eivät aukea koneessasi, hae Adobe Acrobat Readerin uusin versio esim. täältä ja asenna se koneellesi. Ohjelma on maksuton.
HUOM! Kun avaat lomakkeen selaimellasi ei täyttämäsi tiedot tallennu lomakkeelle. Suosittelemme siis, että tallennat lomakkeen ensin, jonka jälkeen täytät sen. Lomakkeen voit lähettää meille joko sähköisesti Suomi.fi/viestit- palvelun kautta, tai tulostaa ja postittaa sen lomakkeen yllä mainittuun toimitusosoitteeseen.
PDF-lomakkeiden täyttö ja lähettäminen
1. Etsi lomake ja tallenna se omalle koneellesi. (Tarvitset lomakkeen avaamista varten yllämainitun Adobe Acrobat Readerin.)
2. Täytä lomake huolellisesti.
3. Tunnistaudu Suomi.fi/viestit-verkkopalveluun pankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
4. Valitse "Suostun vastaanottamaan kaikki viestit ja todisteelliset tiedoksiannot sähköisesti". Tällä valinnalla annat yleisen suostumuksen siihen, että Suomi.fi-viestejä käyttävät julkisen hallinnon organisaatiot saavat toimittaa sinulle viestejä, tiedoksiantoja ja päätösasiakirjoja sähköisesti Suomi.fi-viesteihin. Tällöin viestejä ei toimiteta postitse.
5. Anna sähköpostiosoite, johon haluat ilmoituksen saapuneista viesteistä. Voit myös myöhemmin muuttaa ilmoittamaasi sähköpostiosoitetta.
6. Valitse toiminto Lähetä viesti viranomaiselle ja valitse viranomaiseksi Vieremän kunta. Kirjoita saateviesti ja liitä lomake viestin liitteeksi. Samalla voit myös liittää muita lomakkeeseen liittyviä liitteitä.
7. Lähetä viesti.
Alta löydät kaikki Vieremän kunnan sähköisesti lähetettävät lomakkeet.