Liikuntatoimen ohjatut liikuntaryhmät 2022-2023

Maanantaina klo 10-11 Ikääntyvien jumppa, Huvitorppa, ei ennakkoilmoittautumista,10 €/ kausi. Oma jumppapatja mukaan. Monipuolista lihaskuntoharjoittelua, sopii kaiken kuntoisille. Osa liikkeistä suoritetaan lattiatasossa.

Tiistaina klo 11-12 ja 12-13 Ohjattu kuntosali, liikuntahallin kuntosali, ennakkoilmoittautuminen! Ryhmään mahtuu 17 henkilöä. 10 €/kausi. Lihasvoimaharjoittelu tapahtuu kiertoharjoitteluna, sopii myös vasta-alkajille. Ilmoittautuminen ma 29.8. klo 8.00 alkaen 040 518 7370 tai sari.kautto@vierema.fi. 

Keskiviikkona klo 12-13 Pysäkin pelivuoro/kuntosali, liikuntahalli, maksuton, ei ennakkoilmoittautumista. Lisätiedustelut 040 518 7370 liikuntasihteeri tai Pysäkki 050 364 8007.

Keskiviikkona klo 14.30-15 Ikääntyvien vesijumppa, Iisalmen uimahalli, ennakkoilmoittautuminen! Maksuton kuljetus, lähtö Vieremän linja-autoasemalta klo 13.20. Ilmoittautuminen ma 29.8. klo 8.00 alkaen 040 518 7370 tai sari.kautto@vierema.fi. 

HUOM! Ikääntyvien vesijumppa alkaa jo keskiviikkona 31.8. 2022.

Keskiviikkona klo 16.30-17.15 Lasten liikuntakerho 3-5 vuotiaille, liikuntahallilla, maksuton, ennakkoilmoittautuminen! Ilmoittautuminen ma 29.8. klo 8.00 alkaen 040 518 7370 tai sari.kautto@vierema.fi. 

Keskiviikkona klo 15-15.30 Virikejumppa (soveltavaa liikuntaa), Huitulanharjun palvelukoti, maksuton. Lisätietoja liikuntasihteeriltä 040 518 7370.

Torstaina klo 9.15-10.00 MusaLi-jumppa (soveltavaa liikuntaa), musiikkiliikuntaa, Huitulanharjun päivätoiminta, maksuton. Lisätietoja liikuntasihteeriltä 040 518 7370.

Torstaina klo 10.30-11 Kirjastojumppa, kaikille avoin, maksuton, kevyt ja helppo taukojumppa, ei ennakkoilmoittautumista. 

Perjantaina klo 7-7.45 Aamun Tehotreeni, kaikille avoin, tehokas, monipuolinen, hikinen ja hypyllinen harjoittelu heti aamutuimaan. Ei ennakkoilmoittautumista, maksuton. Lisätietoja ohjaajalta 045 615 1326.

 Liikuntaryhmät 2022-2023.png 

 

 

Vinkkejä ulkokuntosalilaitteiden käyttöön Einarinpuistossa

 

Nopea ja helppo kuntostartti  1. & 2. 

Löydät videot HYVÄ-hanke, Hyvinvoiva Vieremä ja Vieremän liikuntatoimen facebooksivuilta

sekä YouTubesta https://www.youtube.com/channel/UC7Q8PRs2Vv5OgjWti98bb1A/videos 

 

Liikuntatoimen ohjatut liikuntaryhmät jäävät kesätauolle 1.5. alkaen. 

Kiitos kaikille osallistujille kuluneesta kaudesta ja tapaamme jälleen syyskuun alussa. 

Kesäkauden liikuntaohjelmia löydät tästä alta: 

 

KIMPPAKÄVELYT 

 

Kävely on mitä parhainta terveysliikuntaa ja jo puolen tunnin mittaisen kävelylenkin hyötyjä on mm seuraavat:  
  • Kestävyyskunto paranee.
  • Lihaskunto paranee.
  • Verenpaine laskee.
  • Veren rasva-arvot paranevat. 
  • Sokeriaineenvaihdunta tehostuu ja insuliiniherkkyys paranee. 
  • Energiankulutus kasvaa ja painonhallinta helpottuu.
  • Ehkäisee kansantauteja. 
  • Vastustuskyky kasvaa.
  • Tasapainokyky paranee.

Touko-kesäkuussa tiistaisin kokoonnutaan klo 10 kunnantalon pihalle ja lähdetään yhdessä pienelle kävelylenkille. Jokainen voi kävellä omaan tahtiin haluamansa matkan, mutta joka kerta lenkinvetäjänä toimii joku kunnan edustaja, jonka kanssa voi samalla keskustella ajankohtaisista asioista. Lenkit ovat maksimissaan tunnin pituisia ja kävellään kylätaajaman 

Mukana lenkinvetäjinä Juha Eskelinen, Mika Suomalainen, Helka Luttinen, Eevariitta Mustonen ja Sari Kautto.

Kimppakävelypäivät

Ti 17.5. klo 10 Juha Eskelinen

Ti 24.5. klo 10 Sari Kautto

Ti 31.5. klo 10 Eevariitta Mustonen

Ti 7.6. klo 10 Helka Luttinen

Ti 14.6. klo 10 Mika Suomalainen

kimppakävelyt 2022.png

   

PUISTOJUMPAT Einarinpuistossa

To 12.5. klo 10-10.45 Jumppa peruttu. HUOM! Tämä jumppakerta perutaan huonon sääennusteen (rankkasade) vuoksi. 

 

Ke 25.5. klo 10-10.45 Alkuverryttely ja kiertoharjoittelu ulkokuntosalilaitteilla.

 

Omatoimiseen liikkumiseen seuraavat liikuntavideot:

 

Reipas tabata-treeni, 24 min.

https://youtu.be/ASxy3bWbFF0

 

Nopea kyykkytreeni n. 1 min:

https://youtu.be/6lCIk6nyqLI

 

Nopea ylävartalotreeni n. 1 min:

https://youtu.be/LGHcTTwA9Eo

 

Nopea vatsatreeni n. 1 min:

https://youtu.be/p8JivRqmUeE

 

HIIT  50 min. 
Tämä HIIT-harjoitus on melko rankka ja reipastahtinen, joten voit tehdä vain yhden kokonaisen kierroksen eli lopettaa 28.30 min kohdalla ja saat silti kovan treenin, jos haluat tosissaan haastaa itsesi niin tee läpi koko video. Jumppa sisältää myös lyhyen alkulämmittelyn, itse jumppa alkaa 7.30 min kohdalta.

https://youtu.be/eNRcPHXm2CM

 

Haravajumppa 5 min:

https://www.youtube.com/watch?v=9mXes68w0vM&t=5s

 

Kiikkujumppa n. 2 min:

https://www.youtube.com/watch?v=sNGGcntJCB8&feature=youtu.be

 

Sanomalehtijumppa 20 min (sisältää lämmittelyn):

https://youtu.be/taJwFzMRo-s

 

Villasukkajumppa 7 min:

https://youtu.be/vaxLmkLMWSo

 

Hulavannejumppa 12 min:

https://youtu.be/kB-CTMwn0oQ 

 

Metsäjumppa 6 min:

https://youtu.be/T9XbNtumuRc

 

Kynäjumppa 5 min:

https://youtu.be/wJDKG7bNtkA

 

Kokovartalon lihaskuntojumpan alkulämmittely 5min:

https://youtu.be/RObXIQ4ufFc

 

Kokovartalon lihaskuntojumpan alkulämmittely 5min:

https://youtu.be/RObXIQ4ufFc

 

Kokovartalon lihaskuntojumpan treenivideo 20min:

https://youtu.be/jnmvdWR8cfI

 

Tuolijumppa kaikenkuntoisille 18min:

https://youtu.be/21oEwVbs-aA

 

Lasten satujumppa 5min:

https://youtu.be/OK2vZkrEFFo

 

Voit halutessasi tehdä jumpat useampaan kertaan, niin saat enemmän toistoja. Voit myös laittaa kotona musiikkia taustalle, koska videoilla ei ole musiikkia.